23 Gener 2019

Unió de Pagesos demana a Territori que les obres de condicionament de la C-15 permetin la circulació de tractors en tots els trams de la carretera

Unió de Pagesos es va reunir amb Territori el 17 de gener per revisar el projecte de la C-15 Unió de Pagesos es va reunir amb Territori el 17 de gener per revisar el projecte de la C-15

Unió de Pagesos demana, en les al·legacions al projecte de millora general i condicionament de la C-15, que les obres d’aquesta carretera tinguin en compte que hi puguin circular els tractors i vehicles agrícoles en tots els trams.

 

Tot i que el projecte de traçat inclou solucions, a proposta del sindicat, per a les deficiències dels punts concrets de Sant Miquel d’Olèrdola, Font-Rubí i la via de servei entre Sabanell i Sant Pere Riudebitlles (tots de l’Alt Penedès), Unió de Pagesos reclama que també es trobi una solució per a diversos punts i trams que no s’han tingut en compte. Entre aquests, la rotonda de Les Casetes, a Torrelavit (Alt Pendès), en direcció a Igualada (Anoia), estreta i amb poca visibilitat, i el camí lateral de Sabanell en direcció a Vilafranca del Penedès, que es troba per sota de la calçada de la C-15 i per sota del nivell de les finques limítrofs, fet que provoca inundacions quan plou.

 

Pel que fa a aquests trams, el sindicat també demana l’adequació dels entradors a les vinyes des del camí de servei, que en alguns casos tenen pendents no adequades per als tractors.

 

En les al·legacions, Unió de Pagesos reclama que també es trobi una solució per al tram entre Sant Pere Riudebitlles i Igualada, ja que el projecte no preveu cap condicionament perquè hi puguin circular tractors. L’única obra proposada per aquest tram és l’arranjament d’alguns punts de la C-244, que passa pel mig del poble.

 

Tenint en compte que quan les totes obres de la C-15 estiguin acabades Territori ja no atorgarà els permisos temporals en l’època de la verema i de la collita de cereal perquè hi puguin circular els tractors, si el tram entre Sant Pere Riudebitlles i Igualada no s’adequa amb aquesta finalitat, els tractors hauran de tornar a passar per la C-244, amb tots els inconvenients que això comporta, com l’augment del temps del trajecte, el risc de la circulació i l’increment dels costos per a la pagesia.

Unió de Pagesos també demana a Territori que estudiï alternatives i millores al pas de vehicles agrícoles que no hagin de comportar necessàriament l’execució de nous traçats sinó la millora dels existents.